Efemen kâne ‘alâ beyyinetin min rabbihi kemen zuyyine lehu sû-u ‘amelihi vettebe’û ehvâehum
Rabbinden, kesin bir delile sahip olan, o kişiye benzer mi ki kötü işi, kendisine bezetilmiştir ve onlar, kendi havalarına, dileklerine uymaktadır.
Şimdi, Rabbinden apaçık bir belge üzerinde bulunan kimse, kötü ameli (şeytan tarafından) kendisine ’süslü ve çekici gösterilip (aldatılan)’ ve kendi (nefsi arzu ve) hevâlarına uyup (sapıtan) kimseler gibi mi olacak (onlarla bir mi tutulacak)tır?
Rabbinden kesin bir delile sahip olan kimse, yaptığı kötülükleri kendisine güzel görünen ve yalnızca keyfine göre hareket eden kimse ile bir olur mu?
Rabbinin katından açık bir delil üzere bulunan, kötü işi kendine süslü gösterilen ve arzularına uyanlarla bir midir?
Şimdi Rabbinden apaçık bir belge üzerinde bulunan kimse, kötü ameli kendisine 'süslü ve çekici gösterilmiş' ve kendi heva (istek ve tutku)larına uyan kimseler gibi midir?
Şimdi Rabbi katından bir din üzerinde bulunan kimse, hiç o kötü ameli kendine güzel gösterilmiş de şehvet arzuları ardına düşmüş kimselere benzer mi?
Rabbinden güçlü bir delil üzere olan kişi ile yaptıkları kötü işleri kendilerine güzel gösterilen, heva ve heveslerine uyanlar bir olur mu?
Rabbinin katından bir delil üzere olanla, kötü işi kendisine güzel gösterilen bir midir? Bunlar kendi arzularına uymaktadırlar.
Tanrıları katından bir belge üzerinde bulunan kimselerle, kötü işi kendisine hoş gelip, havalarına uyan kimseler bir midirler?
Rabbinden (aldığı) açık bir kanıta (Kur'an'a) göre davranan kimse, kötü eylemleri kendisine güzel gösterilen ve yalnızca kendi keyfine göre hareket eden kimse gibi olur mu?
Rabbin âyâtına ittibâ’ iden ile sû-i a’mâline ve hevesâtına tâbi’ olan ’aynı mu’âmeleye mazhar olur mı?
Rabbinin katından bir belgesi olan kimse, kötü işi kendisine güzel gösterilen kimseye benzer mi? Bunlar heveslerine uymuşlardır.
Rabbinin katından açık bir belgesi olan kimse, kötü işleri kendisine güzel gösterilen ve nefislerinin arzularına uyan kimseler gibi midir?
Rabbinden gelmiş kesin bir kanıta dayanan kimse, kötü işi kendine güzel gösterilen ve arzularının peşinde giden kimse gibi olur mu hiç!
Rabbinden apaçık bir delil üzerinde bulunan kimse, kötü işi kendisine güzel görünen ve heveslerine uyan kimse gibi olur mu?
Rabbinden bir delil üzerinde bulunan, işlediği kötülükler kendisine güzel gözüken gibi olur mu? Onlar arzularına uymaktadırlar.
Rabbi tarafından apaçık bir delil üzerinde bulunan kimse, kötü işleri kendisine güzel gösterilmiş de heveslerinin peşine düşmüş kimseler gibi olur mu?
Şimdi rabından bir beyyine üzerinde bulunan kimse hiç o kötü ameli kendine süslü gösterilmiş de hevâ ve hevesleri ardına düşmüş kimselere benzer mi?
Rabbi tarafından (vahyedilmiş) apaçık bir delile (Kur’ân’a) tâbi olan (mü’min bir) kimse ile yaptıkları kötü işleri (şeytan tarafından) kendilerine güzel gösterilen, hevâ ve heveslerine uyan kimseler bir olur mu?
Öyle ya, Rabbinden apaçık bir bürhan üzerinde bulunan kimse, o kötü amel (ve hareket) i kendisine süslü gösterilmiş hevâ (ve heves) lerine uymuş kimseler gibi midir?
Rabbisinden apaçık bir delil üzerinde bulunan kimse, hiç kötü ameli kendisine süslü gösterilen ve (nefislerinin) arzularına uyan kimse gibi midir?
Şimdi Rabbinden (aldığı) açık bir kanıt üzerinde bulunan kimse, kötü işleri kendisine güzel gösterilen ve arzularına (kuruntu ve tutkularına) uyan kimse gibi midir?
Rabbinden açık deliller üzerinde olan bir kimseyle, yaptığı kötülükleri kendisine süslü gösterilmiş ve arzularına uyan kimse gibi midir?
Çalabından apaçık bir belge edinmiş olan kimse, yaptığı kötülükler kendisine güzel gösterilen bir kimse gibi, dürtülerine kapılan kimseler gibi olur mu?
Rabbinden apaçık bir belgesi [beyyine] olan kimse, kötü işleri kendisine güzel gösterilen ve heveslerine/arzularına tabi olan kimse gibi midir?
Şimdi Rabbinden apaçık bir delil üzere bulunan kimse, kötü ameli kendisine süslü gösterilmiş ve kendi hevalarına uyan kimse gibi midir?
Rabb’inden gelen Kur’an gibi apaçık bir delile göre hayat programını çizen bir toplum ile, işlediği kötülüklerin cazibesine kapılarak zamanla çirkinlikleri güzel görmeye başlayan ve yalnızca arzu ve heveslerinin peşine takılan bir toplum hiç aynı olur mu?
Rabbinden bir beyyine (açık belge) üzerinde olmuş kimse, kötü ameli kendisine güzel görünmüş ve hevâlarına uymuş kimse gibi midir?
Hiç Allah’ın talimatı doğrultusunda hareket edenle, sadece kendi yaptığını beğenen ve canının istediğini yapan bir olur mu?
Yaptıkları işlere Rabbinden apaçık bir delili olan kimse, kötü işi kendisine güzel görünen ve heveslerine uyan kimse gibi olur mu?
Rabbi tarafından apaçık bir delil üzere olan kişi, kötü işi kendisine güzel görünen ve heveslerine uyan kimse gibi olur mu hiç!
Rabbinden apaçık bir mûcize¹ üzere bulunan kimse, hiç kötü işi kendisine güzel görünen ve kendi arzularının peşine düşen kimse gibi olur mu?
Şimdi Rabbinden gelmiş açık bir belge olan Kuran’a dayanan kimse ile kötü amelleri kendisine cazip görünen böylece arzu ve heveslerine uyan kimse hiç bir olur mu? 21/24, 25/44, 38/28
HİÇ Rabbinden (gelen) açık bir delile dayanan kimseyle, kötü eylemleri kendisine güzel görünen ve zevkine göre davranan kimse bir olur mu?
Rabbinden apaçık bir delil üzerinde bulunan kimseler (peygamber ve ona tabi olan müminler) ile o kötü ameli (peygamberi yurdundan çıkarma işi, şeytan tarafından) kendisine süslü gösterilip de, hevâ ve heveslerine uyan kimselerin sonları, birbirlerine eşit olur mu? (Elbette ki bir olmaz)
Rabbinden gelen bir beyan üzerinde bulunan ile, kötü işi kendilerine süslendirilen ve keyiflerine uyan kimseler bir olur mu?
Ya şimdi Rabbinden bir zâhir hüccet üzerine olan kimse, kendisine kötü ameli bezetilmiş ve hevâlarının ardına düşmüş kimseler gibi midir?
Rabbi tarafından apaçık bir delile tâbi olan kimse hiç, yaptığı işler kendisine süslenen ve hevâ ve heveslerinin peşinden giden kimse gibi olur mu? [13, 19; 59, 20]
Rabbinden bir delil üzerinde bulunan insan, kötü işi kendilerine süslendirilen ve keyiflerine uyan kimseler gibi olur mu? (Olmaz elbet).
Rabbinden hüccet ve burhân üzerine olan kimse, fenâ 'ameli şeytân tarafından ona sevimli gösterilen ve hevâlarına ittibâ' iden kimseler gibi midir?
Rabbinden gelen açık bir belgeye dayanan kişi, yaptığı kötülükler kendine güzel görünen kişi gibi olur mu? Onlar kendi keyiflerine göre davranırlar.
Rabb'inden bir belge üzerinde olan kimse, kendisine kötü işleri güzel görünen ve heveslerine uyan kimse gibi midir?
Rabbinden apaçık bir delil üzere olan kimse, kendisine kötü işleri hoş görünen ve heveslerinin peşine düşmüş kimse gibi olur mu?
Rabbinden açık bir kanıt üzere olan, amelinin çirkinliği kendisine süslü gösterilip de boş arzularına uyanlara benzer mi?
iy ol kim oldı ḥüccet üzere çalabı’sından, taman ancılayın mıdur kim bezenildi aña işinüñ yavuzı daħı uydılar nefsleri dileklerine?
Ol kimesne ki doġru yol üstinedür Tañrısından, anuñ gibi midür ki bezen‐di özine yaman ‘ameli ve nefsleri hevāsına uydılar?
Məgər Rəbbindən bir dəlilə olan (dəlilə istinad edən) kimsə pis əməli özünə yaxşı göstərilən kimsə kimidirmi?! Belələri öz nəfslərinə uymuşlar.
Is he who relieth on a clear proof from his Lord like those for whom the evil that they do is beautified while they follow their own lusts?
Designed by ÖFK En iyi 1024 x 768 pikselde görüntülenir. |