Velemmâ duribe-bnu meryeme meśelen iżâ kavmuke minhu yasiddûn(e)
Meryemoğlu örnek getirilince kavmin hemen bağrışmaya başladı.
Vaktâki Meryem oğlu (İsa) da, bir örnek olarak verilince, o zaman Senin kavmin hemen ondan (küçümseyici bir keyifle söz edip) kahkahalarla gülüyorlar (ve yaygara koparıp sapıtıyorlar)dı.
Ey Muhammed! Meryem oğlu İsa, ne zaman bir örnek olarak anlatılsa, senin kavmin hemen kendilerini haklı çıkaran bir delil bulduklarını sanarak bağrışmaya başlarlar.
Meryem oğlu Îsâdan söz açılınca kavminin, bir delil bulduklarını sanıp, insanların iman etmesine mani olacaklarına sevinerek, gülerek yaygarayı bastıklarını görürsün.
Meryem'in oğlu örnek verilince senin kavmin hemen ondan dolayı keyifli keyifli gülüyorlar.
Meryem oğlu (İsa) bir örnek olarak verilince, senin kavmin hemen ondan (keyifle söz edip) kahkahalarla gülüyorlar.
(Hz. Peygamber meleklere tapınan müşriklere): “-Siz ve Allah'dan başka tapındığınız şeyler cehennem odunusunuz” (âyetini okuyunca, kızmışlar ve bu hüküm yalnız bize ilâhlarımıza mı aittir, yoksa bütün ümmetlere mi? dediler. Hz. Peygamber: Size ve bütün ümmetlere şamildir, buyurdu. Onlar: O halde öğretmekte olduğun Meryem'in oğlu İsa'ya da hristiyanlar, Allah'ın oğludur diye ibadet ediyorlar. Biz ise Meleklere ibadet ediyoruz, onlar cehennemlik iseler biz de cehennemlik olmaya razıyız, dediler; ve gülüştüler. Hz. Peygamber sükût buyurdular ve sonra şu âyeti kerime nazil oldu): Meryem'in oğlu bir misal olarak ortaya atılınca, hemen kavmin ondan keyiflenip gülüyorlardı;
Meryemoğlu İsa bir örnek olarak anlatılınca, senin kavmin hemen engel olmaya çalıştı.
57,58. Meryem'in oğlu örnek gösterilince, senin toplumun hemen yaygarayı basarlar ve “Bizim tanrılarımız mı daha iyidir, yoksa o mu?” derler. Tartışmak için bu örneği verirler. Doğrusu onlar çok kavgacı bir toplumdur.[536]
Örnek olarak, Meryem'in oğlunu verdiğimizde, yüz çevirdi senin ulusun
(Ey Resul!) Meryemoğlu (İsa), bir örnek olarak anlatılınca, senin toplumun buna karşı (seni susturacak bir delil buldukları düşüncesiyle) hemen yaygaraya başladı.
Senin kavmine Meryem’in oğlının kıssasından bahs olundığı vakit ferahlanıyorlar.
Meryem oğlu misal verilince, senin milletin buna gülüp geçiverdi.
Meryem oğlu İsa bir örnek olarak anlatılınca bir de ne göresin, senin kavmin (seni susturacak bir delil buldukları zannıyla) hemen şamata etmeye başlar.
Meryem’in oğlu misal olarak zikredilince senin kavmin bundan dolayı hemen yaygarayı basıyorlar.
Meryem oğlu İsa, bir misal olarak anlatılınca senin kavmin hemen bağrışmaya başladılar.
Meryemoğlu bir örnek olarak gösterilince senin halkın hemen reddettiler.
Meryem oğlu İsâ bir misal olarak anlatılınca, senin kavmin hemen ondan bir delil bulduklarını sanarak bağrışmaya başladılar.
Ve vaktâ ki Meryemin oğlu bir mesel olarak ortaya atıldı derhal kavmin ondan çığrıştılar
(Resûlüm! Meleklere tapınan müşriklere,) Meryem oğlu Îsâ bir misal olarak anlatılınca, senin kavmin ondan (Allah’tan başka şeylere tapmanın doğruluğuna ve seni susturacak bir delil bulduklarını sanarak) hemen yaygara kopararak bağrışmaya başladılar.
Meryem oğlu örnek olarak anlatılınca, halkın hemen yaygara yaptı;
Meryem oğlu bir misâl olarak (öne) atılınca hemen senin kavmin bundan (şımarıb haykıra haykıra) gülüyorlar.
(Ey Habîbim!) Meryemoğlu (Îsâ) da bir misâl olarak zikredilince, senin kavmin ondan dolayı hemen gülüşmeye başladılar.(4)
Ve (Resulüm!) Meryemoğlu (İsa’nın doğumu, Allah’ın yaratılış kudretine) örnek verilince senin (putperest) toplumun hemen (yaygarayı basıp) ondan yüz çevirirler.
Kavmine Meryem’in oğlu İsa örnek olarak anlatıldığı zaman, senin kavmin hemen yüz çevirirler.
Meryemoğlu örnek olarak öne sürülünce senin ulusun bundan yüz çevirmişti.
Meryem oğlu; misal olarak getirilince derhal kavmin bundan sevinip bağrıştılar [⁴].
Meryem oğlu (İsa) misal olarak verilince bir de ne göresin; senin kavmin yaygaraya başladı [yasıddûn].²¹
Meryem oğlu (İsa, Allah'ın kudretine) bir örnek olarak verilince, hemen kavmin ondan yüz çevirdi.
Ey Muhammed! Meryem oğlu İsa’nın durumu örnek olarak ortaya atılınca, senin halkın bundan dolayı yaygarayı kopardılar.
Müşriklerden biri Peygambere: “Sen bizim taptığımız ilahların bizimle birlikte cehenneme gireceğini (21. Enbiya: 98) söylüyorsun. Oysa Hrıstiyanlar da İsa’ya ibadet ediyorlar, bu durumda İsa’nın da cehennemlik olması gerekmez mi?” deyince orada bulunan müşrikler sevinçle bağrışmaya başladılar.
Meryem’in oğlu misâl verildiğinde o zaman senin kavmin saptırıyorlar.
Resulüm! Meryemoğluİsa'dan söz edildi mi seninkiler sadece gülüp geçmekle kalmadılar:
Meryem oğlu kavmine misal olarak anlatılınca hemen bundan dolayı yaygarayı bastılar.
Meryem oğlu (İsa, Kur’an’da) bir örnek olarak anlatılınca, kavmin(den bazıları) hemen sevinç çığlıkları atmaya başlamışlardı. [*]
(Ey Muhammed!) Senin kavmin, kendilerine Meryem’in oğlu (İsa) örnek olarak verilince, bu (örnekten) dolayı gülüşüyorlar.¹
ŞİMDİ, ne zaman Meryem’in oğlu[nun tabiatı] örnek olarak ortaya getirilse, [ey Muhammed,] senin kavmin bu yüzden yaygarayı basar;
Meryem oğlu İsa örnek olarak verilince, senin kavmin hemen bağırıp çağırmaya başlar: 4/171, 5/17
NE ZAMAN Meryem’in oğlu örneği gündeme getirildiyse, senin kavmin bu yüzden şamata yapmaya başladılar;[⁴⁴⁰⁶]
(Ey Muhammed) Meryemoğlu örnek verilince, kavmin (çok sevindi) hemen bağrışmaya başladılar.
Meryem oğlu, bir misâl olarak anlatılınca o zaman kavmin, onu engellediler.
Vaktâ ki, Meryem'in oğlu, bir mesel olarak irâd edildi. O zaman kavmin bundan sevinip çağrışır oldular.
57, 58. Vakta ki Meryem'in oğlu Îsâ misal verildi, derhal halkın keyiflenerek haykıra haykıra gülmeye koyuldu ve “Bizim tanrılarımız mı üstün, dediler, yoksa o mu? ” Bunu, sırf bir münâkaşa olsun diye sana misal verdiler. Zaten onlar kavgacı bir toplumdur.
Meryem oğlu, bir misal olarak anlatılınca hemen kavmin, ondan ötürü yaygarayı bastılar:
Vaktâ ki 'Îsâ ibni Meryem meseli darb olundı, müşrikîn-i Mekke bundan ferahnâk oldılar.[¹]
Meryemoğlu İsa örnek verilince senin halkın hemen yaygarayı basıyor.
Meryem'in oğlu örnek olarak verilince, kavmin ondan (konuyu) saptırıyor:
Meryem oğlu misal verilince senin kavmin bağrışmaya başladı.
Meryem'in oğlu, bir örnek olarak ortaya konunca, senin toplumun buna karşı hemen bağırıp çağırmaya başladı.
daħı ol vaķt kim urıldı meryem oġlı meŝel ol vaķt ķavmuñ ya'nį kāfirler andan ya'nį ol meŝelden yüz döndürürler.
Ol vaḳt ki Meryem oġlı ‘Īsāyı meẟel urıldı, ol vaḳt senüñ andan i‘rāż itdiler.
(Ya Rəsulum!) Məryəm oğlu (İsa) misal çəkilincə sənin qövmün sevincdən güldü. (Müşriklərə xitabən: “Siz və Allahdan başqa ibadət etdikləriniz Cəhənnəmdə yanacaq odunsunuz!” ayəsi nazil olduqda, onlar öz cahillikləri üzündən: “Yəhudilər Üzeyrə, xaçpərəstlər İsaya, Bəni Məlih qəbiləsi mələklərə ibadət edirlər. Əgər bu tanrıların hamısı cəhənnəm odunda yanacaqsa, biz də öz bütlərimizin odda yanmasına razıyıq!” – deyə sevindilər).
And when the son of Mary is quoted as an example, behold! the folk laugh out,
When (Jesus) the son(4659) of Mary is held up as an example, behold, thy people raise a clamour thereat (in ridicule)!
Designed by ÖFK En iyi 1024 x 768 pikselde görüntülenir. |