(A)llâhu ya’lemu mâ tahmilu kullu unśâ vemâ teġîdu-l-erhâmu vemâ tezdâd(u)(s) vekullu şey-in ‘indehu bimikdâr(in)
Allah, her dişinin, neye gebe kalıp ne doğuracağını ve ana karnında dölün zamanına göre orada ne kadar eksik, ne kadar fazla kalacağını bilir ve onun katında her şeyin sayılı bir zamanı, ölçülü bir müddeti var.
(Cenab-ı) Allah, her dişinin neyi yüklendiğini (neye hamile kaldığını) ve döl yataklarının neyi eksiltip neyi artırdığını bilir. (Bebeğin anne karnındaki bütün gelişimi Allah’ın yaratması iledir.) O’nun katında her şey (çok hassas ayarlanmış) bir miktara (ölçü ve takdire) göredir.
Allah her dişinin neye gebe kalacağını, rahimlerin neyi, ne kadar erken bırakacağını veya süresinden fazla bekleteceğini de bilendir. O'nun katında var olan ve var olacak olan herşey, bir ölçü ve amaca bağlı kılınmıştır.
Allah her dişinin ne taşıdığını, rahimlerin neyi eksiltip neyi artırdığını bilir. O'nun katında her şey bir ölçü iledir.
Allah, her dişinin neyi yüklendiğini (neye hamile kaldığını) ve döl yataklarının neyi eksiltip neyi eklediğini bilir. O'nun katında her şey bir miktar (ölçü ve denge) iledir.
Allah, her dişi neye gebe kalır, (erkeğe veya dişiye, iyi kimseye veya kötü olana) onu bilir. Rahimlerin neyi eksik ve neyi ziyade edeceğini de bilir (doğacak yavrunun sağlam veya sakat, tek veya ikiz, müddeti az veya çok...) Allah katında her şey bir ölçü iledir.
Allah, her dişinin ne taşıdığını, rahimlerin neyi düşürdüğünü, neyi geliştirdiğini bilir. Her şey O’nun yanında belli bir miktar iledir.
Allah, her dişinin neyi taşımakta olduğunu, gebe kalacağını, rahimlerin neyi eksiltip neyi arttıracağını bilir. Onun katında her şey bir ölçüye bağlıdır.
Allah bilir her dişinin yükünü, rahimlerin ne artırıp, neyi eksilttiğini; ölçüyledir her şey onun katında
Her bir dişinin neye gebe olduğunu ve rahimlerin neyi ne kadar erken bırakacağını, neyi ne kadar (olağan süresinden) fazla bekleteceğini bilen Allah'tır. Çünkü (yarattığı) her şey O'nun katında bir ölçüye ve bir amaca bağlı kılınmıştır.
Allâh kadının karnında taşıdığını bilür ve rahimde olanın noksan ve ziyâdesini bilür. Allâh’ın ’indinde her şey hesâblıdır.
Allah her dişinin rahminde taşıdığını, rahimlerin düşürdüğünü ve alıkoyduğunu bilir. O'nun katında her şey bir ölçüye göredir.
Allah, her dişinin neye gebe olduğunu, rahimlerin artırdığı şeyi ve eksilttiği şeyi bilir. Her şey O’nun katında bir ölçü iledir.
Allah her dişinin karnında neyi taşıdığını, rahimlerin neyi eksiltip neyi artıracağını bilir. O’nun katında her şey bir ölçüye bağlıdır.
Her dişinin neye gebe kalacağını, rahimlerin neyi eksik, neyi ziyade edeceğini Allah bilir. Onun katında her şey ölçü iledir.
Her dişinin neye gebe olduğunu Allah bilir. Ve rahimler ne eksiltir, ne arttırır, onu da bilir. O'nun katında her şeyin bir ölçüsü vardır.
Allah, o bilir her dişi neyi hamil olur? Ve rahimler, ne eksiltir ne artırır, her şey onun ındinde bir mıkdar iledir,
Allah, her dişinin neye gebe olduğunu, rahimlerin artırdığı ve eksilttiği şeyi bilir. O’nun nezdinde her şey bir ölçü iledir.
Allah, her dişinin neye gebe olduğunu, rahimlerin neyi azalttığını ve neyi artırdığını bilir. O'nun katında her şey koyduğu düzene göre işlemektedir.
Allah, her dişinin neye gebe olacağını, rahimlerin neyi eksik, neyi artık yapacağını bilir. Onun nezdinde her şey ölçü iledir.
Allah, her dişinin neye gebe kalacağını ve rahimlerin neyi eksiltip, neyi ziyâde edeceğini bilir. Çünki O'nun katında herşey (kader olarak yazılı) bir ölçü iledir.
Allah, her bir dişinin neye gebe olduğunu ve rahimlerin neyi ne kadar erken bırakacağını, neyi ne kadar (olağan süresinden) fazla bekleteceğini bilmektedir. Ve O’nun katında her şey koyduğu bir ölçüye (düzene) göre işlemektedir
Allah her dişinin ne yüklendiğini (erkek mi, dişi mi) bilir. Aynı zamanda rahimlerin içerisinde ki taşıdıklarını, ne zaman bırakacağını ve ne kadar zaman fazla tutması gerektiğini de bilendir. Çünkü O’nun katında her şey bir ölçüye göredir.
Allah her dişinin karnında ne taşıdığını bilir, döl yataklarının neleri eksilttiğini, neleri artırdığını da bilir. Onun yanında her nesne ölçü iledir.
Allah her dişinin, ne taşıdığını, döl yataklarının neyi eksik, neyi artık yaptığını [⁴] bilir. Her şey onun yanında miktara göredir.
Allah, her dişinin neye yüklü olduğunu/gebe kaldığını ve rahimlerin neyi eksiltip neyi çoğaltacağını bilir. Çünkü her şey O’nun katında belli bir ölçüye göredir.
Allah, her dişinin neyi yüklendiğini (neye hamile kaldığını) ve döl yataklarının neyi eksiltip neyi eklediğini bilir. O'nun katında her şey bir miktar (ölçü) iledir.
Allah, her dişi varlığın karnında neler taşıdığını ve rahimlerin neyi eksiltip neyi artırdığını, ne zaman ve nasıl doğum yapacağınıbilir. Bütün bu hârika işleri yaratan ve yöneten sadece O’dur. Çünkü Allah katında her şey, belli bir amaç ve ölçüye göre takdir edilmiştir.Öyle ki:
Her bir dişi ne taşıyor, Rahimler ne yükleniyor ve ne artırıyor (üretiyor), Allah biliyor. O’nun katında her şey bir ölçüyledir.
Allah, her dişinin neye gebe olduğunu bilir. Rahimlerin, ne kadar erken ne kadar geç doğum yapacağını da bilir. Her şeyin dozu Allah tarafından ayarlanmıştır.
Rabbin her dişinin neye gebe olduğunu, rahimlerin artırdığı eksilttiği şeyi bilir. Her şey Rabbinin katında ölçü iledir. Rabbin her konuda ölçüleri belirleyen yasalarını koymuştur. Hiçbir şey Rabbinin yasasının dışına çıkamaz. İnkâr edenlerin inkârları bile Rabbinin yasası gereğidir. Rabbiniz onlara inkâr etme özgürlüğü vermeseydi asla inkâr edemezlerdi. Hepiniz iman edenlerden olurdunuz. Rabbiniz dünya hayatını bir sınama alanı olarak yaratmıştır. İnsanlara iman etme, inkâr etme, Rabbinin dünyadaki yaşamları için emrettiği yasalara uyma uymama konusunda seçim yapma, seçimlerinden dolayı sorumluluk üstlenme yetkisi vermiştir. Yeryüzünde yaşayan insan kendi özgürlük alanında inkâr eder, yasalarımıza karşı çıkar, zulüm yapar, kendisinin veya insanların uydurduğu yasalara göre yaşar. Bunları yaparken ben yapıyorum bana kimse karışamaz der. Hâlbuki Rabbin onlara bunları yapabilme gücünü ve hakkını vermiş, yasasına böyle yazmıştır. Aynı şekilde diğer insanlara zulme karşı çıkma, zalimlerin zalimliklerine izin vermeme, haklarına sahip çıkma hakkı da vermiştir. Her iki tarafı da seçtiklerinden sorumlu tutulmuştur. Düşünmüyorlar mı? İnsanların özgür iradesi ile seçemedikleri, mutlaka yasamıza uydukları şeyler vardır. Annelerini babalarını seçemezler. Bebeklikten başka şekilde doğamazlar. Birden bire büyüyüp kocaman insan olamazlar. Ölüme çare bulamazlar. Yemeden içmeden yaşayamazlar. Tuvalet ihtiyacını duyduklarında aman bana ne ben tuvalete gitmek istemiyorum diyemezler. Üremek için erkek kadına, kadın erkeğe ihtiyaç duyar. Biz üremeyi kadın kadına veya erkek erkeğe yaparız diyemezler. Rabbin yasaları doğrultusunda insanlara seçme hakkı verdiği gibi, seçme hakkı vermediği konuları da yasasıyla belirlemiştir. Yasamızda insanların seçme hakkı olmadığı konularda sorumluluğu yoktur. Biz insanlara bu gerçekleri anlayacak akıl, zekâ, irade verdik. Niçin düşünüp akıl etmiyorlar?
Allah her dişinin neyi taşımakta olduğunu (neye gebe olduğunu), rahimlerin neyi eksilttiğini ve neyi artırdığını bilir. [*] O’nun katında her şey bir ölçü iledir. [*]
...(O da) Allah’tır.¹ (O Allah) her dişinin neye gebe olduğunu,² ana karınlarının neyi eksiltip neyi artırdığını³ bilir. Onun katında her şeyin bir ölçüsü vardır.
Her bir dişinin neye gebe olduğunu ve rahimlerin neyi ne kadar erken bırakacağını, neyi ne kadar [olağan süresinden] fazla bekleteceğini bilen Allah’tır. ¹⁸ Çünkü [yarattığı] her şey O’nun katında bir ölçüye ve bir amaca bağlı kılınmıştır. ¹⁹
Allah, her dişinin neyi yüklendiğini ve rahimlerin neyi eksiltip, neyi artırdığını iyi bilir. Zira O’nun katında her şey, bir yasa ve bir ölçüye göredir. 22/5, 42/49-50
Allah, her dişinin karnında ne taşıdığını, rahimlerin neyi ne kadar eksiltip[¹⁹⁴⁶] neyi ne kadar artıracağını da bilir: Zira her şey, O’nun katında bir ölçü ve gayeye bağlanmıştır.[¹⁹⁴⁷]
(O kafirler, Rablerinin birliğine ve kudretine ait delil mi istiyorlar? O halde düşünmeleri gerekmez mi ki) Allah her dişinin neye gebe kaldığını (bitki, hayvan ve insan olsun herhangi bir dişinin hangi tohumdan döllenip gebe kaldığını, helalden mi yoksa haramdan mı olduğunu, mümin mi veya kafir mi olacağım) bilir. Rahimlerin neyi eksiltip, neyi artırdığını (rahimdeki yavrunun eksik uzuvlu mu, yoksa artık uzuvlu mu olacağını ve gebeliğin düşükle mi sonlanacağını, prematüre- erken doğum mu- yoksa geciken bir doğum mu olacağını) da bilir. (Sadece bunlar değil) Herşey Allah'ın katında bir ölçü İledir. (Herşeyin haddi ve hududu vardır, varlıkların ve canlıların kendine mahsus bir yeri vardır. Yaratılış kademelerinde aşamayacağı belli bir sınırı, bir ömrü bulunmaktadır.. ki zincirleme olarak bütün bu sebepler silsilesi bütünüyle Allah’a dayanır. O'nun ilmi ile çerçevelenmiş olmayan hiçbir şey yoktur)
Allâh, her dişinin neyi yüklendiğini ve Rahimlerin neyi eksiltip artırdığını bilir. Onun yanında her şey, bir ölçü iledir.
Allah Teâlâ her dişinin neyi yükleneceğini ve döl yataklarının neyi eksiltir ve neyi olacağını bilir ve her şey O'nun yanında bir miktar iledir.
İşte O Allah'tır ki her bir dişinin neye gebe olduğunu, karnında ne taşıdığını, ve rahimlerin neleri eksik bırakıp, artırdığını bilir. Doğrusu O'nun katında her şey bir ölçü iledir. [23, 13-14; 39, 6; 53, 32]
Allâh Te'âlâ her dişinin yükli oldığı şeyi bilir, rahîmlerde azalan ve artan şeyleri de bilir. Onun 'indinde her şey mikdârıyla muharrerdir.
Allah her dişinin rahminde ne taşıdığını, rahimlerin neyi düşürdüğünü ve neyi alıkoyduğunu bilir. O'nun katında her şeyin bir ölçüsü vardır.
Allah her dişinin ne yüklendiğini, rahimlerin neyi eksiltip neyi arttırdığını bilir. Onun katında herşey belirli bir miktar iledir.(6)
Allah her dişinin neye gebe olduğunu, rahimlerin neyi eksiltip neyi artıracağı bilir. O'nun katında her şey bir ölçüye bağlıdır.
Tañrı bilür am kim götürür her dişi daħı anı kim ekser oġulcanlar daħı anı kim arturur daħı her nesene anuñ ķatında endāze-y-iledür.
Tañrı bilür anı kim ḳarnında her dişi, daḫı anı kim eksür oġulcanlar daḫıanı kim arturur. Daḫı her nesne anuñ ḳatında endāze‐y‐iledür.
Allah hər bir dişi məxluqun (bətnində) nə daşıdığını (oğlan, yaxud qız doğacağını), bətnlərin nəyi əskildib, nəyi artıracağını (qadınların bari-həmlini doqquz aydan tez, yaxud gec yerə qoyacağını, doğulacaq uşağın sağlam və xəstə olacağını, çox, yaxud az yaşayacağını) bilir. Hər şey Onun yanında müəyyən bir ölçü ilədir. (Hamının ruzisi əzəldən müəyyən edilmişdir. Hər kəsin iste’dadı, qabiliyyəti öz-özünə artıb-əskilməz. Allahın bilmədiyi heç bir şey yoxdur. )
Allah knoweth that which every female beareth and that which the wombs absorb and that which they grow. And everything with Him is measured.
Allah doth know what every female (womb) doth bear,(1813) by how much the wombs fall short (of their time or number) or do exceed. Every single thing is before His sight, in (due) proportion.
Designed by ÖFK En iyi 1024 x 768 pikselde görüntülenir. |